2018. május 23., szerda

3. nap

Harmadik reggel álmosan ébredtünk, egy hosszú éjszaka után (blogírás, éneklés, csocsózás). Jó étvággyal megreggeliztünk, aztán elindultunk. Lehetőségünk volt metróval utazni, ami egy fantasztikus élmény volt számunkra.
 A Nagy Vásárcsarnokban kezdtük a napot, amely a magyarországi historizmus téglaépítészetének az egyik legszebb alkotása, ahol szuveníreket vásárolhattunk a családtagjainknak.

Átsétáltunk a Szabadság-hídon, ahonnan a Duna-part mesés panorámájában gyönyörködtünk. Elértünk a Gellért-hegy lábához, meghallgattunk a Gellért Hotel és Gyógyfürdő történetét, majd a Sziklatemplomot látogattuk meg. Itt audiovezetésben volt részünk, ami nagyon érdekes volt. A Sziklatemplom látogatása után megmásztuk a Gellért hegyet és megérkeztünk a Citadella-kilátóhoz. Nagyon szép kilátásban volt részünk, ahol sok képet készítettünk.

A következő állomás a Budai Vár volt, ahol megismertük a Mátyás templom, illetve a Szentháromság-szobor történetét.

A Ganz Öntödei Múzeumban megtekintettük többek között Gábor Áron egyik rézágyúját. Utolsó állomásunk a Fiumei úti sírkert volt, ahol fontos magyar személyek sírhelyei találhatóak.

Útközben Latabár Endre tanár úr, az idegenvezetőnk érdekes történeteket mesélt, szinte minden épület történetét ismerte. A fárasztó program után megírtuk a blogot, tudva azt, hogy vacsora után táncházba fogunk menni a Fonóba.